Thursday 13 May 2010

Alırsan NAKED Kalırsın naked!!

Suadiye’de bir mağaza vardı bir zamanlar. Oldukça karanlık ve pahalı görünen.. Uzun süre içeri adım atmadım. Sonra bir gün bir elbise almak için girdim. İlk gidişte genel olarak memnun kalmıştım personelden ve hizmetten. Bir elbise aldım ve sonra içime sinmedi ve iade ettim. Onu iade alınca güvendim ve bir palto, bir çanta, üç kot, bir-iki bluz aldım zaman içinde. Hepsini de zevkle kullandım ve hala giydiğim kotları var.

Özellikle Sema hanım vardı, tadilatlarda problem olduğunda nazikçe düzeltmesi, arayıp haber vereceğim dediğinde araması ve genel olarak müşterinin beklediği şekilde davranışı ile güven veriyordu. İnsan buradan aldığım bir üründe problem olursa mutlaka düzeltilir hissini alınca satın almaktan da korkmuyor.
Ancak bir süre sonra aldığım çantada bir problem oldu. Fermuarın kumaşı yırtılmaya ve bu yırtık ilerlemeye başladı. Mutlaka çözüm bulurlar diye düşünerek Suadiye’nin yolunu tuttum. Bir de ne göreyim, mağazanın yerinde yeller esiyor!!
Tabii bir mağazanın ve markanın güven vermesi için en önemli koşullardan biri varlığı.. Mağaza yok!!
Aradım, yalnızca İstinye Park’ta kalmış. Anadolu yakasında yaşayan birisi için kış gününde mahşer yerine dönen İstinye Park’a gitmenin ne kadar sevimsiz olduğunu tahmin edersiniz.
Neyse kalktım gittim. Bir defa muhatap bulmakta oldukça zorlandım. Üç kişiye sırayla anlattım. Ürünü alıp kullanım hatası olup olmadığını inceleyeceklerini söylediler. Bu kullanım hatası lafına zaten acayip sinir oluyorum. İyi dedim alın bakın ama bana yenisini paketleyip gönderin. Ben aldığım şeyin problem çıkardığı için mağazaya sürekli gidip gelmemeliyim. Üstelik Anadolu yakasında oturduğumu söyledim. Sırf bu yüzden aynı gün içinde konuyu halletmeye çalışmaları gerekirdi. Bunun yanı sıra bir de faturalardan kayıt bulmaları gerektiğini söylediler. Uzun süre geçti, aramadılar, ben aradım, fatura bulamadıklarından incelemeye de göndermemişler!!!!! Ben evde faturasını buldum ve maille gönderdim.
Aradan yine epey vakit geçti, beni aradılar. Gelin değiştireceğiz dediler, ancak aynısı yokmuş. Ne düşünürsünüz? Benzer üründen verecek diye. Gittiğimde aynı markanın diğer modellerinden veremeyeceklerini, çünkü ürünü indirimdeyken aldığımdan, ödediğim fiyat kadarlık bir şey alabileceğimi söylediler. Bu kadar beceriksizliğe bir de hatayı düzeltmiyorlar hala. Ben de o zaman çantayı tamir edip gönderin dedim.
Aradan üç ay kadar daha geçti, artık arayıp sormadım. Sonunda bir gün çanta geldi bir paket içinde. Yeni fermuar dikilmişti. Aradan kısa bir süre geçti, buyurun siz bakın tamir edilmiş çantaya.


Uyarılar:
Müşteri memnuniyeti önemsenmiyor
İletişim kötü
Geri dönüş süresi kötü
Çözüm süresi(!) uzun
Çözüm aslında çözüm değil, hala yırtık

No comments:

Post a Comment