Monday 17 May 2010

Gloria Jeans, Sinek ve Zeytinyağı



Bu anlatacağım olay biraz eski, sanırım iki-üç yıl olmuştur ama hala hatırladıkça gülümsetir beni. İki arkadaşımla sıcak bir yaz günü Şaşkınbakkal’daki Gloria Jeans’de buluşacaktık. Ben biraz geciktim, onlar oturmuş sohbete başlamıştı ben gittiğimde. Benim oturmamla birlikte garson yanaştı, ben onlar ne içiyor diye baktım ve “ben de bir limonata alayım ama sineksiz olsun” dedim. Bunun üzerine iki arkadaşım da limonatalarına baktılar ve tabii birininkinde küçük siyah bir sinek vardı.
Garsondan değiştirmesini istedi. Garson da aldı limonatayı gitti. Sonra geri getirdi ama bana bardak biraz boş gibi geldi. Sineğini alıp geri mi getirdiniz diye sordum. Evet, ama ne yapalım bir sürü sinek var dedi. Bir yandan tabii dışarıdaki sinek ortamını kontrol edemez, bir yandan da sineği çıkartıp getirmesi kötü. Ben de bir uzlaşma önerdim. O yeni bir bardak limonata getirecek arkadaşıma, biz de kalkıp içeride oturacağız. Bu anlaşma çerçevesinde limonatalarımızla içeri geçip oturduk. Bu arada yeni bir garsonumuz vardı.
Sonra diğer arkadaşımızın aklına tam bir Zihni Sinir fikri geldi. Limonatanın üzerine zeytinyağı dökersek, zeytinyağı üstte kalıp karışmaz ve üzerine düşen sineklerle limonata arasında bir izolasyon sağlar. Bu şahane fikri duyunca hemen uygulamak istedim.


Garsona fikrimizi söyledik, o da gayet eğlenceli birisiymiş. Ciddiyetle uzaklaştı ve iki dakika sonra elinde zeytinyağı şişesi, kaşık ve kamışla geri geldi. Büyük bir ciddiyetle önce kamışı koydu, sonra kaşığın tersi üzerinde zeytinyağını yavaşça limonatanın üzerine döktü. Biz tabii garsonun bunu yapmasını beklemediğimizden epeyce mutlu olduk. Sonra tabii test aşamasına geldik. Bardağa sinek avlamamız gerekiyordu. Şöyle bir dolaştırdık ama sinek gelmedi. İçeride pek sinek olmamasının yanı sıra sinekler zeytinyağına da gelmiyor olabilir tabii. Çok başarılı bir uygulama, üzerinde sinek yüzen bir bardaktan limonata içmek her halükarda pek hijyen olmayacaktı.
Burada önemli olan deneyim. Sonuçta kahve içilen bu mekanların çoğunda kahve fena değil. Nasıl farklılaşabilir. En başta sineği alınıp aynen geri gelen limonata bardağındaki kötü deneyim içeride müşterinin esprisine uyum sağlayan garsonla pozitife döndü. Bu garson kategorik davranıp “efendim böyle bir uygulamamız yok” da diyebilirdi. Bu tip yerlerde personel seçimi gerçekten büyük fark yaratabiliyor.

No comments:

Post a Comment