Alışveriş başlar
Annemin evine masa al ısrarlarına dayanamayarak Tepe nautilus’un yolunu tuttum. Tarih tam olarak 18 Mart 2006 idi. Eski bir hikaye olabilir ama yine de okuyun derim, çok şey değiştiğini sanmıyorum.
Tepehome’a girdim ve gördüğüm ilk mağaza görevlisine beni masa almadan yollamayın, bugün vakit ayırdım siz de gerekli ilgiyi gösterin alıp gideyim dedim. O da ilgilendi, daha önce görüp beğenmiş olduğum masayı, sandalyeleri ve büfesi ile birlikte almak üzere ödeme yaptım.
Sandalyeler için Arnova’nın nakışlı bir kumaşını seçtim.
Normalde 35 günde teslimat taahhüt ediyorlar ancak çalıştığımdan Cumartesi teslimi istedim ve bu yüzden de mecburen 42 günlük teslim tarihini kabu l ettim. 29 Nisan’a ilk teslim tarihi verdiler.
29 Nisan öncesi evde hummalı bir çalışma ile çalışma masası ve bilgisayar masasını salondan taşıtarak yemek masası ve büfeye yer açtım.
Ödemeden 45 gün sonra – ilk yanlış teslim
29 Nisan tarihinde ürün teslim ekibi geldi. Masayı ve büfeyi açtılar, kurmaya başladılar, masanın üstü vidalanmak üzereydi ki, sandalye kutularını açmaya başladılar. Amanın ne göreyim, bunlar benim sipariş ettiğim kumaş değil!! Benim istediğim kumaş nakışlıydı, bu ise dümdüz birşey. Üstelik satıcının leke tutmaz diye bahsettiği gibi üzerinden su falan akıp gitmiyor. Ustalar kirli elimizle tutmayalım deyip ellerini yıkayıp da tutunca anladım.
Neyse sandalyeleri görünce montaj ekibine durmalarını rica ettim, surat asarak birbirlerine neymiş, sandalyenin kumaşı yanlışmış dediler. Ben de acilen Tepehome’a ulaşmaya çalışıyorum. Yarım saatlik bir uğraştan sonra, ürünü satan kişiyle konuşma, geri aranmama, müşteri ilişkilerine ulaşmaya çalışma sonucunda müşteri hizmetleri sorumlusuna ulaştım. Bu sorumluyla, iki ay sürecek görüşmeler silsilesinin sadece ilkiydi. İki ay sonra (yani satın almadan üç ay sonra) hala ürün teslim edilmediğinde artık kendisi aramayıp, bir başkasına aratacaktı.
Evet bu ilk görüşmemizde bu yanlışlıktan dolayı özür diledi ve en kısa sürede telafi edeceklerini söyledi. Doğru kumaşı bir kez daha göstermem için tekrar mağazaya gitmemi rica etti. Ayrıca normal teslim süreleri 35 gün, ancak yanlış teslimat olduğu için daha hızlı teslimat için takip etmeleri gerektiğini söyledim, bunu da yapacaklarını söyledi. Bu koşullar altında montaj ustalarına montaja devam edebileceklerini ilettim.
1 Mayıs Pazartesi günü, ödemeyi yapmadan 45 gün sonra doğru kumaşı tekrar göstermek üzere Tepe Nautilus’un yolunu tuttum. Müşteri hizmetleri sorumlusu ve satışçı ile görüştük. Nakış kodunu sipariş ederken yanlış girmişler, eh insanlık hali, düzeltecekler ya... diye düşündüm. Müşteri hizmetleri sorumlusuna tekrar takip etmesini rica ettim. O da ertesi gün ilgilenip teslim tarihi ile döneceğini söyledi.
Ertesi gün kimse aramadı, sonraki gün de.. Ben tekrar müşteri hizmetlerini aradım. İlgilenip arayacağını söyledi. Aradığında verdiği tarih 30 Mayıs’tı. Ben Haziran’da tatile gideceğimi, mutlaka Mayıs sonuna kadar teslim edilmesini istediğimi belirttim.
Bu yeni teslim tarihinden bir hafta kadar önce müşteri hizmetlerindeki aynı hanım aradı ve teslimatın yetişemeyeceğini, gecikeceğini söyledi. Ben konunun geçmişini hatırlatınca ilgileneceğini söyledi. Tekrar aradı ve 30 Mayıs’a yetişeceğini söyledi. Tamam dedim.
72 gün sonra
30 Mayıs’ta gündüz evde olmadığımdan apartman görevlisi evi açtı, sonra da bana sandalyeler geldi dedi. Eve giderken içimde bir korku vardı, ne bileyim abuk bir kumaş, tuhaf bir renk görmekten korkuyordum. Ama eve girdiğimde gördüğüm manzara Alacakaranlık Kuşağı gibiydi. Altı tane aynı sandalye, aynı yanlış düz kumaş! Altı tane aynı sandalyeyi alıp altı tane aynısından bırakmak teslimat ekibine de ilginç gelmiştir herhalde. Apartman görevlisi bu çalışmaya pek anlam verememiş nitekim.
Tekrar müşteri hizmetlerini aradım, artık bıkmıştım, sandalyeleri ellerimle alıp Tepe Nautilus’a götürmek ve önlerinde yakarak protesto edesim gelmişti artık. 3 Haziran’da tatile gidiyordum ve 21 Haziran’da dönecektim, bu konuyla uğraşmak istemiyordum. Ne şekilde çözeceğine dair bir yöntemi yoktu, ancak benim dönüşüme 23 Haziran’a teslime söz verdi. Gerekirse fotoğrafını çekip doğru siparişin geleceğinden emin olacağını söyledi. Kabul ettim..
Annemin evine masa al ısrarlarına dayanamayarak Tepe nautilus’un yolunu tuttum. Tarih tam olarak 18 Mart 2006 idi. Eski bir hikaye olabilir ama yine de okuyun derim, çok şey değiştiğini sanmıyorum.
Tepehome’a girdim ve gördüğüm ilk mağaza görevlisine beni masa almadan yollamayın, bugün vakit ayırdım siz de gerekli ilgiyi gösterin alıp gideyim dedim. O da ilgilendi, daha önce görüp beğenmiş olduğum masayı, sandalyeleri ve büfesi ile birlikte almak üzere ödeme yaptım.
Sandalyeler için Arnova’nın nakışlı bir kumaşını seçtim.
Normalde 35 günde teslimat taahhüt ediyorlar ancak çalıştığımdan Cumartesi teslimi istedim ve bu yüzden de mecburen 42 günlük teslim tarihini kabu l ettim. 29 Nisan’a ilk teslim tarihi verdiler.
29 Nisan öncesi evde hummalı bir çalışma ile çalışma masası ve bilgisayar masasını salondan taşıtarak yemek masası ve büfeye yer açtım.
Ödemeden 45 gün sonra – ilk yanlış teslim
29 Nisan tarihinde ürün teslim ekibi geldi. Masayı ve büfeyi açtılar, kurmaya başladılar, masanın üstü vidalanmak üzereydi ki, sandalye kutularını açmaya başladılar. Amanın ne göreyim, bunlar benim sipariş ettiğim kumaş değil!! Benim istediğim kumaş nakışlıydı, bu ise dümdüz birşey. Üstelik satıcının leke tutmaz diye bahsettiği gibi üzerinden su falan akıp gitmiyor. Ustalar kirli elimizle tutmayalım deyip ellerini yıkayıp da tutunca anladım.
Neyse sandalyeleri görünce montaj ekibine durmalarını rica ettim, surat asarak birbirlerine neymiş, sandalyenin kumaşı yanlışmış dediler. Ben de acilen Tepehome’a ulaşmaya çalışıyorum. Yarım saatlik bir uğraştan sonra, ürünü satan kişiyle konuşma, geri aranmama, müşteri ilişkilerine ulaşmaya çalışma sonucunda müşteri hizmetleri sorumlusuna ulaştım. Bu sorumluyla, iki ay sürecek görüşmeler silsilesinin sadece ilkiydi. İki ay sonra (yani satın almadan üç ay sonra) hala ürün teslim edilmediğinde artık kendisi aramayıp, bir başkasına aratacaktı.
Evet bu ilk görüşmemizde bu yanlışlıktan dolayı özür diledi ve en kısa sürede telafi edeceklerini söyledi. Doğru kumaşı bir kez daha göstermem için tekrar mağazaya gitmemi rica etti. Ayrıca normal teslim süreleri 35 gün, ancak yanlış teslimat olduğu için daha hızlı teslimat için takip etmeleri gerektiğini söyledim, bunu da yapacaklarını söyledi. Bu koşullar altında montaj ustalarına montaja devam edebileceklerini ilettim.
1 Mayıs Pazartesi günü, ödemeyi yapmadan 45 gün sonra doğru kumaşı tekrar göstermek üzere Tepe Nautilus’un yolunu tuttum. Müşteri hizmetleri sorumlusu ve satışçı ile görüştük. Nakış kodunu sipariş ederken yanlış girmişler, eh insanlık hali, düzeltecekler ya... diye düşündüm. Müşteri hizmetleri sorumlusuna tekrar takip etmesini rica ettim. O da ertesi gün ilgilenip teslim tarihi ile döneceğini söyledi.
Ertesi gün kimse aramadı, sonraki gün de.. Ben tekrar müşteri hizmetlerini aradım. İlgilenip arayacağını söyledi. Aradığında verdiği tarih 30 Mayıs’tı. Ben Haziran’da tatile gideceğimi, mutlaka Mayıs sonuna kadar teslim edilmesini istediğimi belirttim.
Bu yeni teslim tarihinden bir hafta kadar önce müşteri hizmetlerindeki aynı hanım aradı ve teslimatın yetişemeyeceğini, gecikeceğini söyledi. Ben konunun geçmişini hatırlatınca ilgileneceğini söyledi. Tekrar aradı ve 30 Mayıs’a yetişeceğini söyledi. Tamam dedim.
72 gün sonra
30 Mayıs’ta gündüz evde olmadığımdan apartman görevlisi evi açtı, sonra da bana sandalyeler geldi dedi. Eve giderken içimde bir korku vardı, ne bileyim abuk bir kumaş, tuhaf bir renk görmekten korkuyordum. Ama eve girdiğimde gördüğüm manzara Alacakaranlık Kuşağı gibiydi. Altı tane aynı sandalye, aynı yanlış düz kumaş! Altı tane aynı sandalyeyi alıp altı tane aynısından bırakmak teslimat ekibine de ilginç gelmiştir herhalde. Apartman görevlisi bu çalışmaya pek anlam verememiş nitekim.
Tekrar müşteri hizmetlerini aradım, artık bıkmıştım, sandalyeleri ellerimle alıp Tepe Nautilus’a götürmek ve önlerinde yakarak protesto edesim gelmişti artık. 3 Haziran’da tatile gidiyordum ve 21 Haziran’da dönecektim, bu konuyla uğraşmak istemiyordum. Ne şekilde çözeceğine dair bir yöntemi yoktu, ancak benim dönüşüme 23 Haziran’a teslime söz verdi. Gerekirse fotoğrafını çekip doğru siparişin geleceğinden emin olacağını söyledi. Kabul ettim..
93. gün
21 Haziran’da tatilden döndüm ve akşam müşteri hizmetleri siparişin yetişmeyeceğini, karışıklığın ve sorunun neden olduğunu bilmediğini ve ne zaman hazır olacağını da bilmediğini söyledi. 28 Haziran’da bu kez kendisi yerine mobilya satış şefi aradı, 15 gün daha süre istedi.
Ben ürünleri iade edip paramı geri almak istediğimi, eğer bir gün sandalyelerimi hazır ederlerse tekrar satın alacağımı söyledim. Kendisi ters bir şekilde benim sorunumun yalnızca sandalyede olduğunu söyledi. Yani masa ve büfe kalıp ben uygun sandalye turuna çıkmalıydım ona göre!!! Üç buçuk ay sonra hala bunu söyleyecek yüzleri var!!!
101. gün
Ankara merkez ile görüşmeye karar verdim. Bugün 29 Haziran. Orada Müşteri ilişkileri sorumlusu ile görüştüm. O konudan haberdardı ama tüm bilgiler düzgün aktarılmamıştı. İadeyi tercih etmiyordu. İki saat sonra aradı, kumaş elimde dedi. Ben doğru kumaş olduğundan emin değilim, bu haftasonu doğru bir şekilde teslim edilemeyecekse iade etmek istiyorum. Bana fotoğrafını iletmesini istedim. Hala bekliyorum. Bir de beni azarladılar, ben prosedürlerin dışında bir davranış istiyormuşum bunu geri alın hepsini toplayınca tekrar alırım dediğimde!!
110. gün gibi
Artık günleri saymaktan vazgeçtim. Sonunda geldi sandalyeler. Gözlerim yaşardı, inanmıyorum
Tepehome notları
Müşteriye değer verilmiyor, kendi hataları için alternatif aramıyorlar, sizin ürettiğiniz alternatifleri de kullanamıyorlar.
Seçtiğim kumaş Arnova’nın demiştim ya, Arnova’nın mağazası oturduğum binanın alt katında. Her türlü yardımı önerdiler, ancak Tepehome bürokrasisi bunu dahi değerlendiremedi.
Sadece ve sadece parasını ödediğim mobilya dört ay gelmese de olur diyorsanız oradan alın.
Aynen katiliyorum. Tepehome'un adi var ama musteri memnuniyeti diye bir anlayislari yok. Nasil oluyorda bu kadar satis yapabiliyorlar anlam veremyiorum. Ben de bir arakadasimda gordugum L koltugu anneme hediye almistim. L koltuk icin %50 indirimde 1050tl odedim. Koltuk leke tutmaz kumastan demelerine ragmen inanilmaz lekeler olurtu ilk 3 ayda. Musteri hizmetlerini aradim. Eve gelip exper bakti ve kullanici hatasi dedi. Aynisini kullanan arkadasimda da ayni lekeler oldugunu soyledim. Ustelik o da benim israrimla sikayette bulundu. Ama onun icinde sonuc degismedi. Ben olayin pesini birakmayarak hem ankarayi hem istanbulu aradim. Onlarca telefon gorusmesinden sonra bana dedikleri , hanfendi sizde gidip Tepedeki en ucuz L koltugu almissiniz. 3-4000 liralik koltuklarda boyle sikayete hic raslamadik! Ozru kabahatinden buyuk! Bende indirim olmadan onceki fiyatin 2100oldugunu soyledim. O Urun promosyon urunudur ve yil boyu hep %50indirimli satilir dediler!
ReplyDeleteTuketici sayfalarina falan yazdim ama yetmiyor. Hala kizginim!